10 najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać w czasie ciąży

10 najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać w czasie ciąży

Jest wiele różnych rzeczy, o których powinnaś pamiętać w czasie ciąży. Niektóre z nich to ćwiczenia, unikanie pokarmów, które mogą wywołać chorobę i zdrowe odżywianie. Powinnaś również skorzystać z opieki prenatalnej dla Twojego rosnącego dziecka. To tylko kilka z najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać w czasie ciąży. Przestrzegaj tych wskazówek, aby Twoja ciąża przebiegała łagodniej. Oto 10 najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać w czasie ciąży.

Ćwiczenia w ciąży

Jeśli jesteś osobą dbającą o zdrowie, ćwiczenia w czasie ciąży są ważne. Nawet jeśli byłaś aktywna przed ciążą, powinnaś kontynuować ćwiczenia przez całą ciążę. Powinnaś utrzymać swój obecny poziom sprawności fizycznej i dążyć do zdrowej wagi. Ćwiczenia, które podnoszą tętno to aerobik, np. szybki spacer, pływanie lub zajęcia przy muzyce. Początkujący powinni zacząć powoli i stopniowo budować do czterech półgodzinnych sesji w tygodniu. Możesz również zaangażować się w ćwiczenia aerobowe o niskiej intensywności, takie jak jazda na rowerze.

Unikanie żywności, która może spowodować chorobę

Gdy jesteś w ciąży, istnieją pewne pokarmy, których powinnaś unikać, które mogą być szkodliwe zarówno dla Ciebie, jak i Twojego nienarodzonego dziecka. Należą do nich surowe lub niedogotowane mięsa oraz niektóre ryby i skorupiaki. Nawet gotowane skorupiaki nie są bezpieczne w czasie ciąży, ponieważ mogą być zanieczyszczone polichlorowanymi bifenylami, które są substancjami zanieczyszczającymi środowisko. Ponadto należy unikać niepasteryzowanych produktów mlecznych i soków.

Poddawanie się opiece prenatalnej

Poddawanie się opiece prenatalnej jest kluczowe zarówno dla zdrowia matki, jak i jej nienarodzonego dziecka. W rzeczywistości dzieci urodzone przez matki, które nie są regularnie badane pod kątem problemów zdrowotnych, są dwukrotnie bardziej narażone na niską wagę urodzeniową niż dzieci zdrowe. Ponadto, regularne badania pozwalają lekarzom na wczesne wychwycenie problemów. Podczas tych badań, przyszłe matki mogą również zadawać pytania swoim lekarzom.

Utrzymywanie zdrowej diety

Zdrowa dieta jest niezbędna podczas ciąży. Tłuszcze dostarczają energii dla matki i dziecka, a także pomagają w rozwoju łożyska. Warto spożywać ryby takie jak tołpyga o której więcej tutaj https://glodnapolka.pl/ryba-tolpyga-czy-jest-zdrowa/. Jednak kobiety w ciąży powinny ograniczyć spożycie tłuszczów nasyconych i trans, które znajdują się w przetworzonej żywności, takiej jak margaryna, popcorn z mikrofalówki i ciasteczka zrobione ze skrótem roślinnym. Dobrą zasadą jest spożywanie nie więcej niż trzech porcji czerwonego mięsa tygodniowo.

Unikanie surowego lub niedogotowanego mięsa

Powszechnym błędnym przekonaniem jest to, że kobiety w ciąży powinny unikać jedzenia surowego lub niedogotowanego mięsa, ale nie ma takiej potrzeby. Niedogotowane mięso nadal może zawierać niebezpieczne bakterie, które mogą wywołać choroby zarówno u matki, jak i u płodu. Niebezpieczeństwa związane ze spożywaniem surowego mięsa są znacznie większe niż w przypadku kobiet nie będących w ciąży. Oprócz zwiększenia ryzyka powikłań ciążowych, spożywanie niedogotowanego mięsa może również wywołać infekcję zwaną toksoplazmozą. Infekcja ta może spowodować poronienie, a nawet doprowadzić do martwego urodzenia. Może również uszkodzić narządy dziecka, takie jak oczy. Tak więc, ważne jest, aby upewnić się, że gotować mięso dokładnie.

Unikanie surowych lub niedogotowanych jaj

Przepis, który wzywa do surowych lub niedogotowanych jaj w czasie ciąży jest beza. Te słodkie przysmaki są wykonane z surowych białek jaj i cukru lub syropu. Miękkie bezy powinny być unikane w czasie ciąży. Jednak beziki wykonane z jaj Lion Mark są bezpieczne dla kobiet w ciąży. Nadają się również do wypieków i Eton Mess. W Wielkiej Brytanii całkowicie bezpieczne są beziki wykonane z pasteryzowanych żółtek jaj.

Unikanie surowych lub niedogotowanych kiełków lucerny, koniczyny i fasoli mung

Bezpiecznym dla ciąży sposobem na spożywanie większej ilości owoców i warzyw jest unikanie kiełków. Żywność ta może zawierać szkodliwą toksoplazmę, bakterię, która może mieć wpływ zarówno na matkę, jak i nienarodzone dziecko. Toxoplasma jest szczególnie niebezpieczna dla kobiet w ciąży, więc unikanie ich jest najlepszym sposobem na ochronę rosnącego dziecka.Podobne:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top