Mama karmiąca piersią – Porady dietetyczne dla mam karmiących piersią

Mama karmiąca piersią - Porady dietetyczne dla mam karmiących piersią

Podczas karmienia dziecka piersią powinnaś spożywać różnorodne, bogate w składniki odżywcze pokarmy. Jedzenie pokarmów bogatych w składniki odżywcze może pomóc w uzyskaniu odpowiedniej równowagi między mikro i makroelementami. Nie musisz trzymać się tej listy, ale ważne jest, abyś ograniczyła spożycie żywności przetworzonej. Przetworzona żywność to między innymi fast foody i przesłodzone płatki śniadaniowe. Zamiast tego wybierz pożywne alternatywy, takie jak świeże owoce i warzywa.

Z dumą prezentujemy treść, która powstała w kooperacji z klubmamyimalucha.pl

Kofeina przenosi się do mleka matki

Ostatni artykuł w czasopiśmie Arch Dis Child nakreśla potencjalne ryzyko związane z przenoszeniem kofeiny do mleka matki. W badaniu sześciu kobietom podano 100 mg kofeiny i zaobserwowano, że godzinę po podaniu dawki produkowały mleko matki o szczytowym stężeniu 2,5 mg/l. W badaniach tych nie mierzono jednak aktywnych metabolitów. Stężenie kofeiny w mleku matki zmniejsza się w ciągu następnych siedmiu godzin. Mleko matki zawiera między 80-90% jej spożycia kofeiny.

Unikanie pikantnych potraw

Mogłaś słyszeć o niebezpieczeństwach związanych z pikantnymi potrawami podczas karmienia piersią, a może nawet rozważałaś ich całkowite unikanie. Podczas gdy karmienie piersią wymaga dodatkowych kalorii, aby zapewnić właściwe odżywianie, zróżnicowana dieta dostarcza energii i siły do opieki nad dzieckiem. Podczas gdy wyeliminowanie ostrych potraw z diety może ograniczyć Twoje możliwości, ważne jest, aby pamiętać, że nie wpływają one na smak mleka matki. Poniżej wymieniono kilka powodów, dla których powinnaś rozważyć unikanie pikantnych potraw podczas karmienia piersią.

Unikanie przetworzonej żywności

Unikanie przetworzonej żywności jako mama karmiąca piersią jest krytyczne z dwóch powodów. Po pierwsze, wysoko przetworzona żywność nie dostarcza Twojemu dziecku wielu wartości odżywczych. Po drugie, spożywanie ich w zbyt dużych ilościach może zmienić smak i preferencje Twojego dziecka w przyszłości. I po trzecie, jedzenie wysokotłuszczowych pokarmów podczas ciąży może prowadzić do otyłości w późniejszym czasie. Możesz uniknąć tego problemu, unikając tych pokarmów całkowicie lub ograniczając je do niewielkich ilości.

Uzyskanie wystarczającej ilości wapnia

Kiedy karmisz piersią, organizm matki traci około trzech do pięciu procent zawartości wapnia. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że jej dziecko potrzebuje wapnia z jej mleka do wzrostu i rozwoju. I choć część tego wapnia może pochodzić z mleka, to wapń, którego nie otrzymuje podczas karmienia piersią, trafia do kości dziecka. Na szczęście wiele kobiet nie otrzymuje wystarczających ilości witaminy D z ekspozycji na słońce, więc jej dieta może nie wystarczyć, aby nadrobić tę stratę.

Unikanie niedoboru jodu

Choć zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia dotyczące suplementacji jodu są generalnie odpowiednie, należy je skorygować, jeśli zalecane dawki jodu nie są spełnione. Jedna kapsułka jodu jest niewystarczająca, aby podnieść status jodowy matki karmiącej piersią w okresie sześciu miesięcy. Idealnie byłoby, gdyby suplementacja jodem była częstsza, a mniejsze dawki podawane rzadziej.

Unikanie alergenów

Unikanie alergenów podczas karmienia dziecka piersią przynosi wiele korzyści. Dieta niskoalergiczna pomaga wyeliminować potencjalne alergeny, które są powszechne w Twojej diecie. Wyeliminowanie wszystkich alergenów w diecie może być trudne, ale są pewne rzeczy, które powinnaś zrobić, aby pomóc swojemu dziecku. Poniższe wskazówki pomogą Ci uniknąć powszechnych alergenów i zapewnią, że Ty i Twoje dziecko otrzymujecie składniki odżywcze, których potrzebujecie.

Podobne:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top