Porady dietetyczne przydatne w czasie ciąży

Porady dietetyczne przydatne w czasie ciąży

Odżywianie jest ważne w czasie ciąży, ponieważ dotyczy zarówno Ciebie, jak i Twojego nienarodzonego dziecka. Ma ono ogromny wpływ na zdrowie i rozwój Twojego dziecka. Aby zapewnić najlepsze możliwe zdrowie i rozwój Twojego nienarodzonego dziecka, ważne jest, abyś wybierała szeroki zakres zdrowych produktów z pięciu grup żywnościowych. Powinnaś również włączyć do swojej diety pewne pokarmy w większych ilościach niż normalnie byś jadła. Nie musisz jednak „jeść za dwoje” – powinnaś trzymać się rozsądnej równowagi pięciu głównych grup żywności.

Owoce i warzywa

W czasie ciąży szczególnie ważne jest spożywanie dużej ilości owoców i warzyw, ponieważ dostarczają one niezbędnych składników odżywczych dla rozwijającego się dziecka i matki. Spożywanie owoców i warzyw powinno być zróżnicowane, ponieważ różne rodzaje mają różną zawartość składników odżywczych. Dania z owoców i warzyw można przygotować ze świeżych lub mrożonych owoców. Suszone owoce mają jednak wysoką zawartość kalorii i cukru. Kobiety w ciąży powinny skonsultować się z lekarzem przed spożyciem suszonych owoców.

Produkty mleczne

Kobiety w ciąży potrzebują wysokiej jakości źródła wapnia i białka. Mleko i produkty mleczne zawierają oba rodzaje białka. Mleko jest dobrym źródłem wapnia, a produkty mleczne dostarczają dużych ilości fosforu, witamin z grupy B, magnezu i cynku – informacja ta jest wzięta od redaktora serwisu https://treksport.pl. Zarówno niskotłuszczowy jak i beztłuszczowy nabiał zawierają wysokiej jakości wapń. Niskotłuszczowy i beztłuszczowy nabiał zawiera mniej kalorii i tłuszczu niż wysokotłuszczowy i pełnotłusty nabiał.

Ryby

Ryby są doskonałym źródłem białka, witaminy D i B12, a także mogą pomóc matce i jej dziecku rozwinąć zdrowy układ nerwowy. Jest również bogata w kwasy tłuszczowe omega-3, które są korzystne dla rozwoju mózgu rosnącego płodu. Dodatkowo, ryby są bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, które zmniejszają ryzyko wystąpienia stanu przedrzucawkowego i niskiej wagi urodzeniowej, a także chorób serca i otyłości.

Ziarna pełne

Ziarna pełne są niezwykle ważne dla kobiet w ciąży i powinnaś upewnić się, że włączysz je do swojej codziennej diety. Te pokarmy zawierają niezbędne składniki odżywcze i utrzymują Cię w dobrej kondycji i sile. Dowiedz się więcej o korzyściach płynących z całych ziaren i jak możesz je włączyć do swojej codziennej diety. Poniżej wymieniono kilka sposobów na włączenie ich do codziennej diety. To tylko kilka korzyści płynących z pełnych ziaren. To krótki przewodnik po niektórych z najważniejszych składników odżywczych i witamin dla zdrowia kobiety w ciąży.

Unikanie sody i kofeiny podczas karmienia piersią

Wiele kobiet martwi się, że ograniczenie spożycia sody i kofeiny podczas ciąży będzie miało negatywny wpływ na zdrowie ich niemowlęcia. W rzeczywistości może to mieć nawet szkodliwy wpływ, jeśli Twoje dziecko urodzi się jako wcześniak lub z bardzo niską wagą urodzeniową. Spożywanie kofeiny i napojów gazowanych w czasie ciąży może wpływać na wzorce snu, nastrój i przyrost wagi dziecka. Jednak wiele kobiet jest mile zaskoczonych, gdy dowiadują się, że wpływ kofeiny i napojów gazowanych na dziecko jest minimalny.

Przyjmowanie multiwitaminy

Najnowsze badania sugerują, że przyjmowanie multiwitaminy w czasie ciąży jest doskonałym sposobem na uzyskanie niezbędnych witamin i minerałów, których potrzebuje Twoje ciało. W badaniu przeprowadzonym wśród kobiet ciężarnych i nieciężarnych, siedemdziesiąt osiem procent stwierdziło, że przyjmuje multiwitaminy. Stosowanie multiwitamin było związane z dochodami, stanem cywilnym, wykształceniem i aktywnością fizyczną. Badanie wykazało również związek między stosowaniem multiwitamin a chęcią posiadania dziecka w przyszłości.

Podobne:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top