Menu

Czy można schudnąć bez diety i ćwiczeń?

23 stycznia, 2019 - Porady
Czy można schudnąć bez diety i ćwiczeń?

Zgrabna figura to domena atrakcyjności kobiet. Panie marzą o wcięciu w talii i szczupłych nogach. Te, które posiadają taką sylwetkę uważane są za prawdziwe szczęściary. Chcesz do nich dołączyć? Koniecznie zapoznaj się z tym artykułem.

Odchudzanie to proces wymagający zaangażowania, wiedzy i czasu. Zmiany w sylwetce nie zachodzą natychmiastowo. Zauważalne efekty pojawiają się zwykle dopiero po kilku tygodniach ćwiczeń i diety, czyli elementów bez których odchudzanie jest praktycznie niemożliwe. Wbrew temu, co mówią producenci suplementów diet wspomagających spalanie tłuszczu, odchudzanie bez diety i ćwiczeń jest mało efektywne.

Dieta odchudzająca – o konieczności zmian nawyków żywieniowych

Odchudzanie bezpośrednio związane jest z tym, co jemy. Wszak pożywienie stanowi materiał energetyczny, budulcowy i zapasowy. Ilości pochłanianych pokarmów mają zatem bezpośrednie przełożenie na naszą sylwetkę – w myśl powiedzenia „Jesteśmy tym co jemy”. Jeśli nasza dieta będzie zbyt obfita, niezdrowa i nieregularna, to możemy się spodziewać, że wszystko to znajdzie przełożenie na naszą sylwetkę.

Jak zatem powinien wyglądać jadłospis odchudzający? Należy przede wszystkim skoncentrować się na tym, by dieta była zbilansowana (pod daną osobę). Warto również dbać o to, by posiłki dostarczane były o tych samych porach, co ułatwi nam zbudowanie nawyków.

Dieta na odchudzanie charakteryzuje się także zasadą „mniej, a częściej”, co oznacza: 5-6 mniejszych posiłków, dostarczanych w odstępach 2-3 godzinnych.

Trening na odchudzanie – czyli jak ćwiczyć by schudnąć

Nie ma innej możliwości spalenia tkanki tłuszczowej, aniżeli aktywność fizyczna. Podczas ruchu organizm spala energię. W pierwszej kolejności czerpie z materiału energetycznego (węglowodanów), w kolejnej z materiału zapasowego (tłuszczu), dzięki czemu organizm ulega faktycznemu odchudzeniu. Dlatego też, niezwykle ważnym jest by podczas odchudzania wzmożyć aktywność fizyczną.

Jak ćwiczyć? Przede wszystkim, podstawą harmonogramu treningowego powinny być ćwiczenia o charakterze aerobicznym, czyli bieganie, jazda na rowerze lub pływania. Trening powinny odbywać się 3-5 razy w tygodniu i trwać około 60 minut.


Odchudzanie „krok po kroku”

Planujesz poprawić wygląd swojej sylwetki? Chcesz schudnąć, ale nie do końca wiesz jak tego dokonać? To skrócona wersja poradnika odchudzającego. Dowiedz się jak „krok po kroku” dojść do upragnionej sylwetki.

  1. Cel – ustal to o czym marzysz
    Twój cel powinien towarzyszyć Ci każdego dnia. Musisz wiedzieć co chcesz osiągnąć. Ustal precyzyjnie ile chcesz schudnąć oraz jakie wymiary będą satysfakcjonujące. Koniecznie zapisz swój cel.

  2. Jadłospis odchudzający
    Pierwszym elementem odchudzania jest dieta. Twój jadłospis na odchudzanie musi być zdrowy, zbilansowany i pełnowartościowy. Nie stosuj diet głodówkowych, gdyż zwykle są one nieskuteczne i towarzyszy im efekt jojo. Bilans diety ustal w oparciu o generowane zapotrzebowanie oraz współczynnik BMI.

  3. Ćwiczenia odchudzające
    Harmonogram treningowy powinien być możliwie jak najbardziej precyzyjna. Data, godzina oraz czas trwania (lub plan ćwiczeń) to minimum, które powinno znaleźć się w Twoim notatniku.

  4. Suplementacja
    Wspomagaj dietę suplementami diety. Dzięki temu, efektywność treningu znacznie wzrośnie. Pamiętaj by jednak wybierać preparaty z głową – nie każdy jest bowiem skuteczny.

  5. Notuj swoje postępy
    Nic tak nie stymuluje motywacji jak widoczny progres. Niekoniecznie musisz widzieć go w lustrze. Dlatego też, musisz ustalić jak często zamierzasz wchodzić na wagę i dokonywać innych pomiarów. Pamiętaj jednak by nie robić tego zbyt często, gdyż może to przynieść odwrotny efekt od oczekiwanego.

  6. Nie poddawaj się
    Odchudzanie to proces niezwykle wymagający. Z całą pewnością jego realizacja nie należy do najłatwiejszych. Wiele osób rezygnuje na skutek brak motywacji. Dbaj o to, by nigdy nie zapomnieć o celu, który Ci towarzyszy. Tylko ciężką pracą możesz osiągnąć sukces.

Pamiętaj, że wszystkie procesy odchudzania powinny stać na najwyższym poziomie. Im lepszą dietę i trening zastosujesz, tym szybciej osiągniesz odpowiednie rezultaty. Dlatego też, korzystaj z porad trenerów personalnych i dietetyków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *