Menu

Jak poprawić metabolizm po 40-tce?

29 stycznia, 2019 - Porady
Jak poprawić metabolizm po 40-tce?

Wraz z upływem lat, tempo przemiany materii maleje. Szczególnie zauważalne jest to w okresie menopauzy i andropauzy, gdzie dodatkowo kobiecie i mężczyźnie towarzyszy zwiększony apetyt. Zwykle kończy się to nadwaga, a czasem nawet i otyłością.

Jak poprawić metabolizm po 40-tce?

W wieku 40-tu, 50-ciu czy 60-ciu lat również można cieszyć się nienaganną sylwetką. Wystarczy odrobina pracy i zmiany w stylu życia, aby móc chwalić się zgrabną figurą. Poniżej, przedstawiamy pięć kluczowych zasad, które pozwolą usprawnić Twój metabolizm po 40-tce.

  1. Dieta
    Praca systemu trawiennego jest zależna od diety. Należy przede wszystkim zadbać o regularność oraz lekkostrawność diety. Co więcej – dieta musi być zdrowa, pełnowartościowa i składać się z 5-6 posiłków (w myśl zasady – częściej, ale mniej).

  2. Woda
    Dzienne spożycie wody (najlepiej mineralnej lub źródlanej) powinno oscylować w granicach dwóch-trzech litrów minimum. Woda bierze udział w procesach trawiennych, usuwa toksyny i inne niebezpieczne substancje z organizmu.
  3. Aktywność fizyczna
    Regularna aktywność fizyczna, uprawiana kilka razy w tygodniu to bodziec stymulujący niemal wszystkie narządy wewnętrzne do wydajniejszej pracy. Warto ćwiczyć codziennie po kilkadziesiąt minut. Zaleca się wykonywać trening aerobowy (tlenowy; tj.: intensywność w postaci 60% tętna maksymalnego).

  4. Sen
    Bardzo ważnym elementem zdrowego stylu życia, który pośrednio oddziałuje na metabolizm jest sen. Odpowiednia dawka snu jest kluczowa dla prawidłowej pracy naszych narządów. Wszakże, organizm musi się odpowiednio zregenerować, aby móc następnego dnia wydajnie i dobrze pracować.

  5. Suplementy diety
    Na rynku suplementów diet znajduje się wiele różnych preparatów, które wspomagają cały system trawienny. Szczególnie skuteczne okazują się preparaty wzbogacane błonnikiem, który jest substancją niezbędną dla prawidłowej pracy układu pokarmowego. Błonnik znajdziemy w takich środkach jak African Mango, Acai Berry. W pożywieniu najwięcej błonnika znajduj się m.in: w suszonych owocach, otrębach czy nasionach (dynia, słonecznik itd.).

Zielona herbata na poprawę metabolizmu?
Koncerny zajmujące się produkcją suplementów diet cały czas wypuszczają serie nowych produktów. Niestety, bardzo duża część z nich nie jest tak skuteczna, jak zapewniają o tym reklamy. Mimo tego, konsumenci nabierają się i korzystają z rozmaitych specyfików tego typu.

„Nowość” w postaci środka X jest wybierana częściej niż sprawdzone preparaty, takie jak chociażby zielona herbata. Wszakże, nikt szeroko nie reklamuje tego specyfiku… gdyż on nie wymaga reklamy.

Zielona herbata – sprawdzona, skuteczna i… tania

Zielona herbata to suplement diety, który znany jest ze swojej skuteczności od dawien dawna. Niestety, ostatnimi czasy – mało, kto po nią sięga. Nie ma w tym nic dziwnego, w telewizji i radio aż roi się od „zamienników” i „skuteczniejszych alternatyw”. Prawda jest jednak inna – zielona herbata nadal jest efektywnym, sprawdzonym środkiem.

Na co działa zielona herbata?

Zielona herbata to produkt, którego największą właściwością jest dobroczynny wpływ na układ pokarmowy. Badania dowiodły, że za sprawą tego środka dochodzi do poprawy tempa metabolizmu. Ponadto, zielona herbata przyczynia się do detoksacji organizmu.

Zieloną herbatę wykorzystuje się bardzo często także jako alternatywę dla kawy. Wszakże, wykazuje ona silne działanie pobudzające.

Skuteczna i tania

Wszystkie reklamowane specyfiki są znacznie droższe od zielonej herbaty. Koszt preparatu to zaledwie kilka złotych (zapas jednomiesięczny). W tej cenie z całą pewnością nie znajdą Państwo równie skutecznego suplementu diety.

Zielona herbata – bezpieczeństwo

Niewątpliwą zaletą zielonej herbaty jest również bezpieczeństwo stosowania. Specyfik ten nie powoduje absolutnie żadnych skutków ubocznych. Co więcej – zalecany jest przez dietetyków, lekarzy i farmaceutów jako preparat do stosowania profilaktycznego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *