Menu

Jak szybko pozbyć się tkanki tłuszczowej z brzucha?

25 stycznia, 2019 - Porady
Jak szybko pozbyć się tkanki tłuszczowej z brzucha?

Skutki złego odżywiania i braku aktywności fizycznej zawsze w pierwszej kolejności objawiają się w okolicach brzucha. To właśnie w tym miejscu z największą łatwością odkłada się tkanka tłuszczowa.

Jak szybko stracić brzuch?

Odchudzanie to zespół procesów, które wymagają od jednostki sporego zaangażowania i przede wszystkim – dyscypliny. Niezwykle ważna jest regularność w podejmowanych działaniach.

Brzuch można zrzucić bardzo szybko, nie będzie to jednak łatwe. Wyczerpujący trening i zmiana nawyków żywieniowych często stanowi poprzeczkę nie do przeszkoczenia. Jak będzie w Twoim przypadku?

Płaski brzuch – jak ćwiczyć?

Podczas dążenia do sylwetki z płaskim, zgrabnym brzuchem bardzo często popełniamy jeden błąd, a mianowicie – koncentrujemy się na ćwiczeniach kształtujących mięśnie proste i skośne brzucha, zapominając, że naszym celem nie jest zwiększenie masy mieśniowej, tylko spalenie tkanki tłuszczowej. Dlatego też, dobór ćwiczeń powinien być zupełnie inny.

Plan treningowy na płaski brzuch powinien zakładać udział ćwiczeń aerobowych, takich jak bieganie, jazda na rowerze. To właśnie taki trening doprowadza ciało do generowania dużej ilości energii (angażujemy mięśnie całego ciała), co w konsekwencji doprowadza do spalania tkanki tłuszczowej.

Oczywiście, plan aerobów można uzupełniać ćwiczeniami kształtującymi mięśnie, takimi jak: spięcia brzucha, nożyce, wznosy nóg itd..

Płaski brzuch – jak i co jeść?

Dieta jest niezwykle ważnym elementem w procach odchudzania każdego miejsca na naszym ciele. Przede wszystkim, musimy zadbać o to by bilans wartości odżywczych był ujemny. Należy jednak pamiętać, by jadłospis był pełnowartościowy i zdrowy. Stanowczo odradzamy wykorzystywać diety głodówkowe (mogą skutkować efektem jojo).

Warto również zastosować się do zasady jedzenia częściej, ale w mniejszych porcjach. Dzięki temu organizm będzie mógł na bieżąco trawić dostarczony materiał, nie odkładając nic „na później”.

Zaleca się wspierać dietę suplementacją preparatami z błonnikiem, co wspomoże procesy trawienne.

Motywacja do treningu – jak nie przerwać walki o płaski brzuch?


Oponka na Twoim brzuchu nie daje Ci spokoju? Chciałabyś pozbyć się zbędnych kilogramów, ale nie wiesz od czego zacząć? Śpieszymy z pomocą – zacznij od motywacji.

Kwestie psychologiczno-mentalne są niezwykle istotne, co potwierdzają liczne badania przeprowadzane wśród osób otyłych. Większości osób brakuje determinacji, samodyscypliny i zaangażowania, co sprawia, że próby zrzucenia wagi kończą się fiaskiem.

Wyznacz cel
Najważniejszym elementem odchudzania jest wyznaczenie określonego celu. Musi być on możliwie precyzyjny i mówić o wadze, rozmiarach i innych kwestiach, które zamierzamy osiągnąć.

Twoje założenia (plan)
Musisz mieć plan, który umożliwi Ci osiągnięcie celu. Podobnie jak w przypadku celu – musi być bardzo dokładny. Wyznacz pory posiłków i treningów, a także sprecyzuj co będziesz robić danego dnia. Dzięki temu skrupulatna realizacja planu będzie łatwiejsza.

„Zjedz tę żabę!”
Brian Tracy (mówca i trener personalny) w swojej książce o tytule „Zjedz tę żabę” sugeruje realizację najtrudniejszego w pierwszej kolejności. Oznacza to, że powinniśmy realizować najbardziej nielubiane założenia podczas pierwszej części dnia, co sprawi, że podczas pozostałego czasu odetchniemy.

Wyznacz nagrodę
System kar i nagród za realizację danych celów i założeń wzmaga motywację. Nagrody powinny być przyznawane w niewielkich odstępach czasowych (np. Raz w tygodniu), co zmotywuje nas do działania. Może to być zjedzenie pizzy w weekend lub wyjście do kina – tu panuje pełna dowolność. Istotne jest jednak to, by nagroda faktycznie była na tyle duża, by motywowała nas do działania.

Podziel się swoimi celem z innymi
Największym motywatorem okazuje się być opinia osób na których nam zależy. Podziel się celem i założeniami z bliskimi osobami. Wyzwoli to w nas dodatkowe bodźce rywalizacji i pozytywnego strachu przed porażką. Warto spróbować, w końcu walczysz o lepszę „JA!”.

Nie poddawaj się
Po prostu – NIE PODDAWAJ SIĘ. Pamiętaj, że nawet najdłuższa podróż zaczyna się od małego kroku. Istotnym jest jednak to, by nigdy tej podróży nie przerywać. To pozwoli bezustannie zbliżać się do wyznaczonego celu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *