Menu

Odchudzanie dla osób 40+

1 lutego, 2019 - Porady
Odchudzanie dla osób 40+

W wieku powyżej 40. roku życia, metabolizm zwalnia, co wiąże się z nadmiernym tycie. To jeden ze skutków ubocznych tzw. klimakterium – okresu poprzedzającego menopauzę. Co więcej, zwykle wiąże się to z nadmiernym apetytem.

Kobiety w wieku około-menopauzalnym zwiększają swoją masę ciała zwykle o kilkanaście procent. Nic więc dziwnego, że bardzo duża liczba Pań poszukuje rozwiązań, które pozwolą im schudnąć.

Dieta odchudzająca po 40-tce


W związku ze zmianami zachodzącymi w Twoim organizmie, musisz dostosować swoje odżywianie. Wiąże się to nie tylko z dostarczaniem zdecydowanie mniejszej ilości pożywienia, ale także koniecznością systematycznego dostarczania suplementów diet oraz realizacji planu odchudzającego.

Przede wszystkim, musisz zrozumieć, że mimo zwiększonego apetytu zapotrzebowanie generowane przez Twój organizm jest znacznie mniejsze. Wszak, ilość ruchu w dojrzałym wieku jest zwykle znacznie mniejsza. Jeśli jednak nie chcesz rezygnować z możliwości obfitych dań – musisz zadbać o to, by generować zwiększone zapotrzebowanie energetyczne. Najlepszym rozwiązaniem jest trening o charakterze aerobowym – aerobik lub pokrewne fitnessu (np. jazda na rowerze, pływanie).

Jeśli zaś chodzi o suplementację to doskonałym rozwiązaniem jest stosowanie środków o działaniu regulującym pracę układu trawiennego. Świetnie sprawdzą się takie substancje jak błonniki (m.in.: Acai Berry Extreme, African Mango), kwas hydroksycytrynowy (Garcinia Cambogia), kwas chlorogenowy (Zielona Kawa).

Efektywność zależna od samodyscypliny


Każda forma odchudzania, niezależnie od wieku wymaga samodyscypliny. Im jest ona większa, tym szybciej redukujemy wagę. Oczywiście, nie chodzi o to by głodować i ćwiczyć kilka godzin w ciągu doby.

Samodyscyplina to regularność, zarówno w kontekście diety, jak i aktywności fizycznej. Twoje plany treningowe i dietetyczne muszą być wypełniane z odpowiednią skrupulatnością – tylko to zapewni Ci sukces. Nam nie pozostaje nic, tylko życzyć powodzenia w walce o wymarzoną sylwetkę!

A może trening? Jazda na rowerze jako przykład aktywności fizycznej na redukcję
Jazda na rowerze rzadko kiedy określana jest mianem sposobu na odchudzanie. Nie mniej jednak, podczas wycieczek rowerowych spalamy sporo kalorii. Dlaczego zatem nie wykorzystać tego w procesach odchudzania?

Oczywiście, należy wziąć pod uwagę, że trening a rekreacyjna jazda to dwie inne rzeczy. Nie mniej jednak, poza intensywnością i objętością – niewiele się zmienia. Jazda na rowerze jako trening odchudzający może zatem nadal być przyjemna.

Trening rowerowy – podstawowe założenia
Aby trening był możliwie wydajny, musimy zadbać o kilka elementów. Przede wszystkim, jego realizacja powinna następować cyklicznie. Wszakże, tylko i wyłącznie regularny trening przyniesie rezultaty w postaci trwałego zmniejszenia poziomu tkanki tłuszczowej w organizmie.

Bardzo ważne jest również to, aby trening charakteryzował się odpowiednią intensywnością. W praktyce oznacza to mniej więcej 60-80% tętna maksymalnego, co w przełożeniu na prędkość wynosi około 15-20 kilometrów na godzinę. Tempo w zakresie 3:30-4:00 nie jest zbyt intensywne.

Pojedyncza sesja treningowa powinna trwać nie mniej niż jedną godzinę. Wynika to z faktu, iż organizm człowieka dopiero po kilkudziesięciu minutach spala tkankę tłuszczową. Do tego czasu pobiera materiały energetyczne z materiałów dostarczanych na bieżąco.

Należy również pamiętać o tym, by jeździć na prosto ukształtowanym terenie – tak aby stale pedałować z równą intensywnością.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *